Εδώ και αιώνες, στα συγγράμματα και την προφορική παράδοση της χριστιανικής διδασκαλίας, που η ελληνική κοινωνία έχει την τύχη να κουβαλάει, μέσα στους αιώνες, υπάρχει τεράστια εύρος πληροφορίας για την οντολογία του ανθρώπου. Με τον όρο οντολογία, εννοούμε την πλήρη φύση του ανθρωπίνου όντος, όχι μόνο τη σωματική φύση, αλλά και την ψυχοπνευματική, με εκτενείς και λεπτομερείς περιγραφές και αναλύσεις των μερών από τα οποία αποτελείται ο άνθρωπος, και τον τρόπο που αυτά συνδέονται και αλληλοεπηρεάζονται.
Οι Πατέρες της Εκκλησίας, έχοντας οι ίδιοι ασκητικά βιώματα και αγίους πνευματικούς οδηγούς, μας έχουν κληρονομήσει ατελείωτα συγγράμματα και προφορική παράδοση, μια ανεκτίμητη κληρονομιά για όλο το ανθρώπινο γένος. Δυστυχώς, η ξεπεσμένη σημερινή ελληνική παιδαγωγική εκπαιδευτική κοινότητα, έχει καταφέρει να αποβάλλει αυτήν τη γνώση μέσα από την ύλη του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, σε ανώτατο, και κατ΄ακολουθία, σε όλες τις κατώτερες εκπαιδευτικές βαθμίδες. Αυτό είναι ένα ανοσιούργημα που έχει αποτελέσει κόλαφο για την αγωγή και παιδεία των Ελλήνων των τελευταίων, τουλάχιστον, δεκαετιών, και που έχει στερηθεί από την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα.
Το γελοίο είναι ότι σε παγκόσμιο επίπεδο, ο άνθρωπος, παρ’ όλη την τεράστια επιχείριση αποηθικοποίησης και αποπνευματικότητας, σαν εκ δημιουργίας πνευματικό ον, έστω και με αργοπορία, αισθάνεται το κενό στην οντολογική του ύπαρξη, που του γεμίζουν με κίβδηλες ανάγκες και ψεύτικες υποσχέσεις. Έτσι, έχει εμφανιστεί έντονη αναζήτηση για πραγματικές απαντήσεις στις υπαρξιακές αναζητήσεις, που έχει οδηγήσει, δυτικές και μη, κοινωνίες να ανακαλύψουν ξανά την χριστιανική πατερική διδασκαλία, στην ορθόδοξη εκφορά της, η οποία συμπεριλαμβάνει και όση αρχαία ελληνική γραμματεία συμβαδίζει, όπως ενσωματώθηκε και μεταφέρθηκε, ιδίως από τους μεγάλους ελληνομαθείς Πατέρες των πρώτων χριστιανικών αιώνων, αλλά και από τους μετέπειτα.
Κανείς δεν μπορεί να εξηγήσει καλύτερα τη φυσιολογία και οντολογία του ανθρώπου, την δομή, τις ιδιότητες και τον τρόπο λειτουργίας του μη σωματικού μέρους της ανθρώπινης ύπαρξης. Μια γνώση που είναι άκρως επιστημονική, αφού προέρχεται από βιωματική, εμπειρική γνώση και επιβεβαιώνεται συνεχώς μέχρι σήμερα από τους εκάστοτε αγιασμένους πιστούς.